Recenzija Renault Grand Scenic (2004 - 2009) - prednosti i mane

Recenzija Renault Grand Scenic (2004 – 2009) – prednosti i mane

Renault Scenic je jedan od najpopularnijih transportnih vozila na prodaji zahvaljujući svom spoju oštrog izgleda, udobnosti i prostrane unutrašnjosti. Međutim, standardni model je isključivo petosjed – ako trebate ponijeti više, pogledajte Grand Scenic. Ne samo da je dostupan sa sedam sedišta, već pošto je duži od standardnog automobila, nudi više unutrašnjeg prostora zajedno sa obiljem prostora za odlaganje stvari i nekim zaista korisnim porodičnim karakteristikama kao što su nasloni za glavu Sleep Safe koji podržavaju vratove mladih koji spavaju.

Nažalost, srednji red sedišta se ne preklapa ravno kao u nekim drugim nosačima kao što je Citroen Grand C4 Picasso, dok su neki od materijala koji se koriste u kabini pomalo jeftini – ali to ne sprečava da Grand Scenic bude jedan od najboljih prevoznika ljudi.

Problemi i opozivi Renault Scenica

Renault Scenic druge generacije opozvan je ukupno četiri puta. Tri opoziva su se odnosila na modele proizvedene pre redizajna iz 2006. godine.
– Renault je prvi put opozvao Scenica u petom mesecu 2006. godine. Opozvano je ukupno 93.289 primeraka proizvedenih od februara 2003. godine do decembra 2005. godine. Problem je identifikovan na nosačima zadnjih sigurnosnih pojaseva koji nisu bili adekvatno pričvršćeni. Na svim opozvanim primercima zamenjeni su vijci, a nosači su pričvršćeni prema specifikacijama iz Renaulta. Opoziv je registrovan oznakom R/2006/045.
– Scenic je drugi put opozvan u šestom mesecu 2006. godine. Zapravo, opozvano je 57.995 primeraka Scenica i Meganea druge generacije zbog nedostatka graničnika na pedali kočnice. Naime, pedala nije pružala dovoljno otpora, te u slučaju da je pritisnuta do kraja, “propala bi” te bi se značajno smanjila kočiona sila. Na opozvanim primercima potpuno je zamenjen mehanizam kojim se aktiviraju kočnice. Opoziv je registrovan oznakom R/2006/078.
– Treći put opozvano je 5.354 primerka Scenica i Meganea druge generacije. Opozvani su krajem decembra 2006. godine, a poseta servisnom centru je bila neophodna zbog oštećenog mehanizma za podešavanje nagiba naslonjača na prednjim sedištima. Štaviše, na nekim primercima bio je oštećen i celi metalni nosač sedišta. Servisni centri su zamenili mehanizam i osposobili pomeranje naslonjača na svim opozvanim primercima. Opoziv je registrovan oznakom R/2006/177.
– Scenic je posljednji put opozvan u oktobru 2009. godine. Opozvana su 34.403 primerka proizvedena od januara 2006. godine do marta 2007. godine. Na opozvanim primercima nije pravilno radio servouređaj na upravljaču. Problem je identifikovan na centralnom kompjuteru koji su serviseri reprogramirali, te tako osposobili servouređaj upravljača.

Renault Grand Scenic (2004 – 2009) – prtljažnik, praktičnost i sigurnost

Scenic je postigao maksimalnih pet zvjezdica na Euro NCAP-u (najbolji rezultat u svojoj klasi u vrijeme lansiranja), a Grand Scenic se kvalifikuje za istu ocjenu. Poseduje mnoštvo sigurnosnih kompleta uključujući prilagodljive prednje vazdušne jastuke, prednje bočne vazdušne jastuke za grudi ugrađene u sedišta i vazdušne zavese za zaštitu putnika na prednjim i spoljašnjim zadnjim sedištima. Tačke za pričvršćivanje Isofix sedišta u tri tačke nalaze se na spoljnim zadnjim sedištima (drugi red sedišta u Grand Scenicu) i (okrenuti nazad) na sedištu suvozača.

Naslon za glavu Sleep Safe, dizajniran da zaštiti glavu i vrat djece od šest do 10 godina u slučaju sudara, također je dostupan kao tvornička opcija na svim modelima. Prvi put predstavljeni na Espace-u, ovi pomažu da se djeca drže uspravno i vezana pojasom ako zaspu, a također ublažavaju glavu pri bočnom udaru.

Čak i sa postavljenim trećim redom sedišta na modelima sa sedam sedišta (preklapaju se u pod kada nisu potrebna), još uvek ima dovoljno prtljažnika za nedeljnu prodavnicu hrane za četvoročlanu porodicu. U konfiguraciji sa pet sedišta prtljažnik je masivan, a srednji red klizi za dodatni prostor za prtljažnik ili noge – pored toga, Renault je maksimalno iskoristio prostor za odlaganje stvari gde god je to moguće.

Ovo uključuje podne kante za odlaganje stvari (dovoljno velike da ponesete par cipela) u svakom od prednjeg i drugog reda prostora za noge, a na nekim modelima, veliku kliznu kutiju za odlaganje između prednjih sedišta i preklopne posude za piknik pozadi. Modeli sa pet sedišta dobijaju dodatni prostor za odlaganje ispod poda u prtljažniku.

Renault Grand Scenic (2004 – 2009) – Osnovna oprema

• Zadnji sigurnosni pojasevi sa 3×3 tačke
  • ABS
  • Audio daljinski
  • Branici u boji karoserije
  • Vozačev vazdušni jastuk
  • Električni retrovizori
  • Sklopiva zadnja sedišta
  • Prednji električni prozori
  • Grejana ogledala
  • Vozačevo sedište podesivo po visini
  • Isofix tačke za pričvršćivanje dečijeg sedišta
  • Vazdušni jastuk za suvozača
  • Daljinsko zaključavanje
  • Bočni vazdušni jastuci
  • Podešavanje nagiba volana
  • Podešavanje dosega volana

Renault Grand Scenic (2004 – 2009) – unutrašnjost, tehnologija i udobnost

Lako je pronaći dobar položaj za vožnju zahvaljujući volanu koji se podešava po dosegu i visini. Centralno postavljeni LED instrumenti su jasni i laki za čitanje, dok su sve kontrole logično raspoređene i jednostavne za upotrebu, kao i elektronska ručna kočnica. Međutim, iako unutrašnjost izgleda dobro, neke od obloga se na mjestima čine malo tanke i lako se ostavljaju – u stvari, kvalitet ne izgleda na nivou standarda u određenim područjima.

Zahvaljujući niskom nivou buke i glatkoj vožnji, Scenic je odličan za putnike. Ne skreće se ni po krivinama, tako da se oni pozadi ne bi osjećali loše nakon putovanja seoskim stazama. U drugom redu sedišta ima dosta mesta za odrasle putnike, sa izdašnim prostorom za noge dok se sedišta pomeraju unazad kako bi se prostor dodatno povećao. Treći red je najbolji samo za djecu, ali i dalje nudi dobar prostor za glavu.

Ipak, postoji ograničen prostor za duge noge da pronađu udobnost – čak i kada su sedišta u drugom redu povučena napred i manje agilnim ljudima će ulazak i izlazak biti pomalo nezgodan.

Renault Grand Scenic (2004 – 2009) – motori

U Grand Scenicu je dostupan širok raspon motora. Ponuda benzinaca uključuje 1,6-litarski agregat sa 115 KS i 2,0-litarski agregat sa 135 KS (verzija sa turbopunjačem od 165 KS predstavljena je 2005., ali je odbačena 2006.). Dizelaši su popularniji i lako je shvatiti zašto – 1.5 dCi je impresivan s obzirom na veličinu automobila i pruža dobre performanse u brzini dok vraća zdravih 4.52 l/100km.

Ovaj motor je u početku imao 100 KS, ali je sredinom 2005. pojačan na 106 KS. Tu je i 1.9 dCi koji je u početku imao 120 KS, ali je zamijenjen varijantom od 130 KS. Osim toga, od 2006. godine postoji 2,0-litarski dCi motor sa 150 KS. Ovo je vrhunski motor sa dosta vučne sile iz niskih obrtaja i glatkom i prefinjenom prirodom. 2,0-litarski benzinski motor bio je dostupan od lansiranja sa automatskom alternativom šestostepenom manuelnom mjenjaču, dok su automatske verzije dva veća dizelaša bile dostupne od 2006. nadalje.

Grand Scenic upravlja sigurnom i predvidljivom uz pristojnu kontrolu karoserije i mekanu vožnju koja dobro izglađuje nesavršenosti na cesti. Odličan je za pređene kilometre na autoputu i prilično veselo užurbano seoskim stazama. Jedina mana je elektronski servo upravljač sa jakom podrškom koji ne nudi mnogo povratnih informacija i na grubim površinama dolazi do vibracija kroz stub upravljača.

Grand Scenic je tih pri malim brzinama, međutim, dok visoki prozori olakšavaju vidljivost i lagan je i lak za vožnju u gradu.

Dobrodošli na moj blog o automobilima!

Još od najranijih dana, gledanje trka, praćenje noviteta u autoindustriji i čitanje brojnih automobilskih časopisa bili su sastavni dio mog odrastanja. Kako sam odrastao, tako je rasla i moja ljubav prema automobilima, a s vremenom sam shvatio da želim podijeliti svoje mišljenje i iskustva s drugima.

U septembru 2022. godine sam stekao dovoljno hrabrosti da odlučim pokrenuti vlastiti blog. Ovdje ćete pronaći sve vrste recenzija, savjeta i vodiča koji vam mogu pomoći u donošenju odluke o kupovini svog automobila.

Moj pristup recenzijama automobila je temeljen na stručnosti, detaljima i iskrenosti. Svaki automobil koji recenziram prolazi kroz temeljitu analizu performansi, dizajna, sigurnosti i praktičnosti. Bez obzira radi li se o sportskim automobilima, SUV-ima ili električnim vozilima, trudim se pružiti sveobuhvatan pogled na svaki model.

Hvala vam što ste posjetili moj blog, radujem se sve većem rastu ove web stranice, za koju ste zaslužni upravo Vi. Hvala Vam moj čitaoci.

Kupiiline.com